“Ik houd van gezonde competitie”
Accountcoördinator Shannah van der Kaaij is nu al een beetje accountmanager
Shannah van der Kaaij is een blijvertje. Al bijna twee jaar werkt zij bij ons, en als het aan haar ligt, komen daar nog heel wat jaren bij. Ze wil Online Academy verder zien groeien, daar een bijdrage aan leveren. Maar ook zelf doorgroeien: van accountcoördinator naar accountmanager. Met haar huidige takenpakket heeft Shannah al vaak nauw contact met onze klanten, maar ze droomt ervan ooit ál haar tijd te mogen besteden aan het opbouwen van een mooi klantbestand.
Accountmanagerstaken voor kleine klanten
“Hiervoor werkte ik als binnendienstwerker bij LeasePlan. Een leuke baan, maar na bijna twee jaar merkte ik dat ik toe was aan een nieuwe uitdaging. Bij Online Academy heb ik die uitdaging helemaal gevonden. Het is zo’n leuke organisatie, er wordt altijd naar je geluisterd en je krijgt alle vrijheid om input te geven. Als accountcoördinator houd ik mij bezig met allerlei administratieve taken. Daarnaast ondersteun ik de accountmanagers, ik kijk bijvoorbeeld de offertes na, vul deze waar nodig aan en zorg ervoor dat de facturen er op tijd uit gaan.
Wat ik heel tof vind, is dat ik zelf ook accountmanagementtaken voor kleine klanten op mij mag nemen. Kleine klanten zijn bij ons bedrijven met niet meer dan 100 medewerkers in dienst. Deze maand heb ik bijvoorbeeld een meerjarig contract afgesloten met het bedrijf SchaalX.
Kattenpootjes op het toetsenbord
We hebben een heel ruim aanbod aan e-learning. Sinds we met z’n allen thuiswerken, ben ik vooral enthousiast over de training Gezond Thuiswerken. Thuiswerken heeft zeker voordelen, maar ik vind het soms ook lastig om mijn concentratie vast te houden. Zit ik net lekker achter mijn laptop, waagt een van mijn twee katten zich weer met z’n pootjes op mijn toetsenbord. Of hoor ik mijn vriend koffiezetten. Ja, dan wil ik eigenlijk ook nog wel een bakje doen.
Door deze training ben ik mij veel bewuster geworden van hoe ik het beste mijn focus kan behouden. Voldoende pauzes nemen en voldoende bewegen bijvoorbeeld. Beide helpen echt.
Twee petten op
Het leukste aan mijn werk vind ik de afwisseling. Hoewel ik als accountcoördinator natuurlijk mijn basistaken heb, doe ik veel verschillende dingen op een dag. Van verwerkingsprocessen verder uitdenken, tot het beantwoorden van klantvragen of het helpen van collega’s bij de klantenservice. En natuurlijk ondersteun ik ook onze accountmanagers.
De accountmanagerstaken die ik er zelf dan nog bij doe, zorgen voor nog meer afwisseling. Ik bekijk de offertes niet alleen, maar stel ze vaak ook zelf op. En ik heb veel contact met onze klanten, waar ik heel blij van word. Eigenlijk heb ik twee petten op, superleerzaam. Ik heb het idee dat ik op die manier ook een veel dieper inzicht ontwikkel in onze e-learningproducten.
100% accountmanager
Mijn werkdag is geslaagd als ik mijn collega’s of onze klanten echt heb kunnen helpen. En als ik mijn to do-lijstje succesvol heb kunnen afwerken. En o ja, als de mailboxen leeg zijn. Heerlijk, dan kan ik met een opgeruimd gevoel naar huis. Letterlijk en figuurlijk.
Ik heb het zo naar mijn zin bij Online Academy, dat ik hier graag nog jaren zou willen blijven. Prachtig om het bedrijf verder te zien groeien en daar dan aan mogen bijdragen. Uiteindelijk zou ik voor 100% accountmanager willen zijn. Ik houd van gezonde competitie. Het lijkt mij dus heerlijk om alles op alles te zetten om je target te behalen. Als accountmanager kun je ook echt een band opbouwen met de klanten die je binnen hebt gehaald. Daar geniet ik nu al ontzettend van.”
Nieuwsgierig naar meer?
Ben jij na het lezen van Shannah’s verhaal nieuwgierig geworden naar wat wij kunnen betekenen voor jou, jouw medewerkers of organisatie? Neem dan contact op met ons via 035 – 7 506 178 of info@onlineacademy.nl. Wij staan je graag te woord.