Jouw Organisatie Duurzaam Maken

Jouw Organisatie Duurzaam Maken

Deze Online Training is volledig gericht op duurzaamheid. Hoe zorg je dat jouw organisatie een zo klein mogelijke ‘footprint’ achterlaat? En waar begin je als je jouw organisatie wilt transformeren? Dat komt aan bod in deze training. Ook duik je dieper in het nodige stakeholdermanagement en leer je hoe je jouw omgeving meekrijgt in de verandering. Dit is een praktijkgerichte training en je werkt dus met je eigen organisatie als centrale casus. Je werkt bijvoorbeeld aan een berekening van de CO2-uitstoot van je organisatie en leert hoe je die uitstoot kunt verlagen.

Bedrijfskunde & Management

weken Online Academy
Online Academy

Doelgroep

Deze Online Training is voor mensen die hun organisatie duurzamer willen maken. Heb je een interesse in duurzaam ondernemen maar weet je niet goed waar je moet starten? Dan is deze training wellicht wat voor jou. Wil je werkelijk organisatieverandering teweegbrengen op duurzaamheidsgebied, dan is het belangrijk dat je een positie hebt waarin je invloed hebt op het (duurzaamheids)beleid binnen je organisatie.

Leerdoelen

Als je deze training hebt afgerond: - Kun je uitleggen wat de zakelijke relevantie van duurzaamheid is - Heb je een analyse gemaakt van de meest relevante aspecten van duurzaamheid voor jouw bedrijf - Weet je wat er moet gebeuren om duurzaamheid in jouw bedrijf te verankeren en hoe je anderen daarbij betrekt

Week 1: Duurzaamheid: zakelijk relevant

  • Dag 1: Duurzaamheid: een zakelijk perspectief

  • Dag 2: Het belang van duurzaamheid in kernprocessen

  • Dag 3: Duurzaamheidrisico's

  • Dag 4: Duurzaamheidsinnovatie

  • Dag 5: Jouw rol in jouw bedrijf

Week 2: Duurzaamheidsanalyse van jouw bedrijf

  • Dag 6: Het belang van focus

  • Dag 7: Waar ligt jullie 'footprint'?

  • Dag 8: Wat veroorzaakt de 'footprint'?

  • Dag 9: Wat vinden anderen van jullie 'footprint'?

  • Dag 10: Jouw analyse relevant maken voor jouw bedrijf

Week 3: Tijd voor actie!

  • Dag 11: De directe milieufootprint veranderen

  • Dag 12: De directe sociale footprint veranderen

  • Dag 13: Je footprint bij leveranciers beïnvloeden

  • Dag 14: Hoe ver moet je gaan?

  • Dag 15: Wat kan je van klanten verwachten?

Week 4: Duurzaamheid verankeren

  • Dag 16: Aanhaken bij de bedrijfsstrategie en -cultuur

  • Dag 17: Steun krijgen en anderen betrekken

  • Dag 18: Verankeren in processen

  • Dag 19: Het belang van communicatie en rapportage

  • Dag 20: Monitoring, evaluatie en materialiteitsanalyse

Week 5: Duurzaamheid door samenwerken

  • Dag 21: Het is niet alleen jouw agenda

  • Dag 22: Hulp van binnen het bedrijf

  • Dag 23: Hulp van buiten het bedrijf

  • Dag 24: Dilemma's voorleggen en openheid

  • Dag 25: De belangrijkste punten op een rij

Interesse in deze online training?
Aanmelden