“Je kunt alles leren wat je maar interessant vindt”
Als je klant bent bij Online Academy, is de kans dat je met accountcoördinator Glória Visser-Brinkman te maken krijgt heel groot. Wat houden haar werkzaamheden in? En wat trekt haar aan in het concept van Online Academy? “Ik denk graag mee over hoe we mensen met plezier kunnen laten leren.”
Na een aantal jaar in de retail te hebben gewerkt, vond Glória het tijd worden voor iets anders. Dat werd Online Academy: inmiddels werkt ze hier al anderhalf jaar als accountcoördinator. “Ik heb het erg naar mijn zin. Als team zijn we heel betrokken. We weten goed van elkaar waar we mee bezig zijn.”
Naast haar werk is Glória vooral sportief bezig. “Onder andere boksen, dat doe ik sinds 2 jaar. Verder hou ik van afspreken met vriendinnen, series kijken, en uit eten gaan – veel uit eten gaan! Naast de 40 uur die ik werk, weet ik me altijd goed te vermaken.”
Gevarieerd takenpakket
Als accountcoördinator ontzorgt Glória de klanten van Online Academy. “In mijn functie doe ik veel verschillende dingen. Ik hou me bezig met contractbeheer en offertes, maar ik heb ook veel contact met onze klanten zelf. Voor hen zijn de accountmanagers het eerste aanspreekpunt, maar omdat de accountmanagers veel onderweg zijn en ik op kantoor zit, ben ik vaak sneller bereikbaar.”
Hierdoor kan Online Academy snel de meest complete ondersteuning bieden. Met wat voor vragen kun je als klant bij Glória terecht? “Ik krijg veel praktische vragen, zoals hoe je gebruikers toevoegt. Maar klanten vragen bijvoorbeeld ook of we kunnen helpen als ze een leuk artikel voor hun intranet willen schrijven om medewerkers te motiveren.”
Ze legt uit: “We hebben bijvoorbeeld een klant die veel wil weten over hoe Online Academy in de organisatie gebruikt wordt. Dit wordt onder andere voor interne communicatie gebruikt. Daar sparren we veel mee, en samen kijken we hoe we de activatie nog meer kunnen verhogen. Zij zijn altijd heel blij met onze suggesties. Dat is leuk om te zien.”
De wereld van het onderwijs
In haar functie denkt Glória inhoudelijk mee met klanten, maar ze krijgt ook technische vragen doorgespeeld via de klantenservice. “Hiervoor werk ik veel samen met de product owner. Ik schakel dus tussen iedereen.”
Dat helpt haar bij het oppakken van nieuwe projecten voor het verbeteren van Online Academy. “Zo werk ik aan het implementeren van een nieuw crm-systeem en ben ik bezig met het opzetten van een klanttevredenheidsonderzoek. Die resultaten gebruiken we straks om onze klanten nog beter te bedienen.”
Wat spreekt haar het meest aan in het werk? “Dat geen dag hetzelfde is. En dat ik op veel verschillende vlakken nieuwe dingen leer. Ik heb geen onderwijskundige achtergrond, maar ik ben hier in anderhalf jaar ontzettend in gegroeid. En ik vind het heel leuk om mee te denken over hoe mensen met plezier kunnen laten leren.”
Alles leren wat je maar wilt
Wat vind ze zelf het grootste voordeel van Online Academy? “Het brede aanbod. Omdat we zoveel hebben, kun je alles leren wat je maar interessant vindt. Dat kan iets zijn dat te maken heeft met je functie, maar ook iets dat je gewoon wilt weten. En omdat de trainingen maar 5 tot 10 minuten per dag duren, ben je er relatief weinig tijd aan kwijt. Hierdoor kijkt er niemand op je vingers. Je kunt dus écht leren wat je maar wilt.”
“Ik heb zelf ook allerlei trainingen gedaan. Van Accountmanagement tot Webcare. Momenteel ben ik bezig met Adobe InDesign. Dat is wel handig, want dan kan ik dat nog eens gebruiken op mijn werk. Binnenkort wil ik de training Klantgericht Schrijven volgen. Ik ben veel bezig met samenwerkingsvoorstellen en het fijn om te weten waar je dan op moet letten. Ik vind het heel leuk dat ik zoiets gewoon even tussendoor kan leren.”