Blij met onze nieuwe accountmanager Vivian Gooren
“Als accountmanager houd ik mij bezig met relatiebeheer en het werven van nieuwe klanten. Mijn werk is heel veelzijdig. Het ene moment houd ik presentaties en demo’s, het andere analyseer ik rapportages. Mijn focus ligt op de klanttevredenheid van onze bestaande klanten, waarbij ik, samen met anderen, het customer succesplan verder opzet en uitvoer.
Wat ik heel leuk vind, is dat ik mij momenteel richt op de horecabranche: ik onderzoek hoe wij ons leerplatform kunnen inzetten om medewerkers van de door de corona hard geraakte cafés, restaurants en andere horecabedrijven verder kunnen helpen. Niet alleen om deze crisis beter door te kunnen komen, maar ook om ervoor te zorgen dat ze straks optimaal voorbereid de nieuwe kansen kunnen pakken die zich zullen voordoen.”
Ex-hotello
“Die focus op de horeca is niet helemaal toevallig. Voordat ik bij Online Academy kwam, heb ik 15 jaar in de luxe hotellerie gewerkt. Mijn laatste rol was Groups, Conference & Events Manager bij Hilton Amsterdam, waar ik leidinggaf aan een middelgroot commercieel team en verantwoordelijk was voor een omzet van 9 miljoen euro. Dat dienstverlenende zit echt in mij, ik heb het al van jongs af aan.
Als ex-hotello draag ik de horeca-branche een heel warm hart toe. Ik heb veel vrienden in die branche, waardoor ik van dichtbij ervaar welke impact deze pandemie heeft op hun levens. Dat raakt mij diep. Ik vind het dus prachtig dat ik nu, vanuit mijn huidige functie bij Online Academy, iets kan betekenen voor de horeca. Ik verheug mij op het opbouwen van een duurzame klantrelaties.
Een van de belangrijkste dingen die ik in de commercie van de hotellerie heb geleerd, is dat je de klant altijd een stap vóór dient te zijn. Een tevreden klant is in een 5-sterren hotel niet voldoende. Wat je wilt, is zijn verwachtingen overtreffen. Die instelling neem ik mee naar Online Academy. Net als het dynamische van de hotellerie: lekker snel schakelen, anticiperen en reageren op veranderingen.”
Sociaal mensen-mens
“Eigenlijk had ik tot voor kort nog op wereldreis moeten zijn, maar door corona liep die reis vast in Azië. Veel eerder dan gepland zat ik dus weer in Nederland. Heel vervelend aanvankelijk, maar achteraf een geluk bij een ongeluk. Zo kon ik immers solliciteren op deze baan.
Ik werk hier nu sinds september vorig jaar, met heel veel plezier. Het was best moeilijk om in coronatijd te beginnen aan een nieuwe baan, maar ik had het geluk dat de maatregelen toen nog wat soepeler waren, waardoor ik iedereen uit het Online Academy-team live heb kunnen ontmoeten. Heel fijn, want ik ben een heel sociaal mensen-mens.
Dat is ook een belangrijke reden voor mij om voor de commercie te kiezen, eerst binnen de hotellerie, nu binnen leren en ontwikkelen. Ik haal veel plezier uit het bezoeken van onze contacten op locatie. Dat moet nu natuurlijk allemaal via het scherm. Hoewel ik de live contactmomenten met mensen erg mis, kan ik tegenwoordig ook al heel blij worden van een dag met een virtuele meeting.”
Tropische bestemming
“Als ik niet aan het werk ben, sport ik graag. Ik laat mij graag uitdagen tijdens een bootcamp, bijvoorbeeld zo’n fijne high intensity interval training of rocycle. Verder vind ik het heerlijk om een ontspannen dagje te hebben in de spa of nieuwe tentjes te ontdekken voor de zondagbrunches met vriendinnen. Ik ben ook dol op mijn kleine neefje en nichtje.
Mijn dromen voor de toekomst? Wat ik heel erg hoop is dat ik die wereldreis nog een keer kan maken die vorig jaar in het water viel. En als ik heel erg vooruitkijk, dan zie ik mijzelf ooit mijn eigen hotel runnen op een tropische bestemming. Zon, wuivende palmen en vrolijke mensen die ik in mijn hotel een topervaring mag geven.”