Heb je technische problemen of wil je meer weten over Online Academy?
Hieronder staan veel gestelde vragen over Online Academy. Klik er op om het antwoord te zien.
Helpt dit je niet verder? Mail ons dan direct: support@onlineacademy.nl

Aanmelden

Hoe meld ik mij aan voor Online Academy?

Voor Online Academy kan je je aanmelden via de knop ‘aanmelden’ op de homepage. Zodra je je hebt aangemeld voor Online Academy heb je een abonnement voor minimaal 1 maand. Je abonnement is maandelijks opzegbaar.
Als je je hebt aangemeld met een aanmeldcode, aangeschaft bij AH, dan heb je toegang voor 2 maanden.

Wat kost een abonnement?

Een abonnement op Online Academy kost € 14.95 per maand. Nadat je je hebt aangemeld voor Online Academy geef je ons toestemming om maandelijks je abonnementskosten voor de komende maand af te schrijven via een automatische incasso.

Hoe kan ik mij aanmelden met een aanmeldcode?

Je kan tijdens de actieperiode een aanmeldcode aanschaffen via AH.nl of een XL winkel van AH in Nederland.
Zodra je de aanmeldcode in je bezit hebt, kan je via de knop ‘Aanmelden’ op de homepagina je aanmelden voor Online Academy. Je hebt dan toegang tot Online Academy voor 2 maanden. Je abonnement stopt automatisch aan het einde van de 2 maanden.

Aanmeldcode voor zakelijke gebruikers

Als je via onze accountmanager een aanmeldcode hebt ontvangen, kan je via de knop ‘Aanmelden’ je aanmelden voor Online Academy.
Je hebt dan toegang tot Online Academy voor een vooraf afgesproken periode.

Technische vragen

Het lukt me niet om in te loggen. Wat moet ik doen?

Als je vergeten bent wat je wachtwoord is, of je krijgt een melding dat het wachtwoord niet juist is, kan je het beste een nieuw wachtwoord instellen. Dat kan simpel door hier te klikken.

Ik heb een e-connect account. Kan ik daar ook mee inloggen?

Voorheen kon dit op Online Academy wel. Als je toen hebt ingelogd kan je nu een nieuw wachtwoord instellen en aan de slag. Heb je een E-connect account van bijvoorbeeld NCOI Opleidingen maar heb je nog niet eerder ingelogd, dan kan je deze nu niet gebruiken.

Kan Online Academy koppelen met mijn LMS of HR systeem?

Ja zeker weten! Online Academy ondersteunt SSO koppelingen. Het platform is gebaseerd op de bekende standaarden in de markt. We ondersteunen bijvoorbeeld OpenID, oAuth en SAML2 standaarden.

Zijn mijn gegevens veilig bij Online Academy?

Ja, uiteraard. Online Academy voldoet aan strenge veiligheidseisen. Naast een veilige HTTPS verbinding gebruiken we de OWASP 10 als meetlat. We voeren verder structureel veiligheidstests uit op ons platform.

Trainingen, Webinars, etc.

Hoe krijg ik een certificaat van Online Academy?

Certificaten van Online Academy worden automatisch gegenereerd als je alle activiteiten uit een training hebt afgerond. Onder aan je training vind je vervolgens het kopje ‘certificaat’. Klik je hier op dan kan je direct de PDF van je welverdiende certificaat downloaden.

Hoe stop ik een training?

Trainingen hoef je bij ons niet te stoppen. Je kan gewoon een nieuwe training starten. Als je de reminders wilt stoppen kan je dit doen door naar je account te gaan.

Hoe kan ik een leerlijn volgen?

Leerlijnen vind je naast trainingen bij ‘ons aanbod’. Het zijn langere programma’s waarin diverse trainingen aan bod komen. Je kan deze direct starten. Als je al een training hebt gedaan die in de leerlijn zit, heb je direct een voorsprong bij de start!

Hoeveel trainingen kan ik volgen?

Met een abonnement op Online Academy heb je onbeperkt toegang tot alle soorten trainingen die aangeboden worden. Je kan zelf bepalen welke trainingen en het aantal trainingen je wilt volgen. Je kan ze na elkaar volgen, maar je kan ook meerdere trainingen tegelijk volgen.

Persoonlijke Assistent en reminders instellen

Hoe kan reminders aan/uit zetten?

Reminders kan je instellen bij jouw account. Onder aan de pagina zie je de persoonlijke assistent. Hier staan diverse soorten reminders die je helpen om je doelen te bereiken. Met de schuifjes kan je deze aan en uit zetten.

Wat is de persoonlijke assistent?

De persoonlijke assistent helpt je om jouw doelen te halen. Heb je veel discipline en wil je jouw eigen tempo leren? Dan schakel je alle reminders uit. Vergeet je wel eens verder te gaan of lukt het je niet altijd de discipline op te brengen? Zet dan wat meer reminders aan om je af en toe een complimentje of een zetje de juiste kant op te geven.

Abonnementen en opzeggen

Mijn bedrijf heeft een abonnement maar ik word toch gevraagd om betalingsgegevens. Wat moet ik doen?

Er gaat waarschijnlijk iets mis met de registratie van je account. Dat is voor ons eenvoudig om op te lossen. Stuur een mailtje naar support@onlineacademy.nl en beschrijf kort het probleem. Het helpt als je ook direct het mailadres noemt waarmee je inlogt.

Wanneer loopt mijn abonnement af?

De status van je abonnement kan je altijd direct teruglezen in je profielinformatie. Ga naar je account en klik op ‘abonnement’. Je ziet dan direct of hij actief is en tot wanneer.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Bij Online Academy kan je altijd eenvoudig je abonnement zelf stopzetten. Wanneer je dat wilt ga je naar mijn gegevens en klik op ‘actief’ achter abonnement. Hier kan je direct jouw persoonlijke abonnement stopzetten.