De wondere wereld van digitale toegankelijkheid

Inclusie lijkt populairder dan ooit, maar eigenlijk is dat te zot voor woorden. Inclusie is namelijk altijd belangrijk geweest en zal dat nooit niet zijn. Toch gaat de term inclusie veel verder dan het beeld dat jij daar misschien van hebt. Heb je bijvoorbeeld ooit stilgestaan bij hoe mensen met een lichamelijke beperking online navigeren?

Duurzaamheid heeft met méér te maken dan de wereld waarop we lopen

Duurzaamheid, een breed begrip en voor velen tegenwoordig een <strong>hot topic</strong>. Letterlijk, want wie de laatste dagen met de temperaturen in Nederland te maken heeft gehad, weet dat er een grote wolk vol ‘nu of nooit’ boven ons hangt. Maar duurzaamheid heeft met veel meer te maken dan de wereld waarop we lopen.

Meer offline? Doe gewoon!

Tegenwoordig zijn we online vanaf het moment dat we opstaan, tot het moment dat we onze ogen weer dichtdoen. We sturen het laatste appje, kijken die ene video op YouTube af en sturen nog een tweet het wereldwijde web in. We zijn als kikkerlandje graag de beste, maar de beste zijn in online gebruik is toch een beetje gênant.

Marketing automation, de motor van e-learning

Steeds meer organisaties zien het belang van een leven lang leren. Een positieve beweging, maar dan moet hij wel gepaard gaan met daadkracht. Maak bijvoorbeeld gebruik van best practices uit de hoek van marketing automation om medewerkers op het juiste moment met de juiste content aan het leren te krijgen. Signaleer vervolgens de leerbehoeften van je medewerkers en ontwikkel een platform dat volop ruimte biedt aan gepersonaliseerd leren.

Maak e-learning meer datagedreven

Alles om ons heen wordt steeds meer datagedreven. Big data, in combinatie met slimme analytics tools, zorgen daar wel voor. Wat we echter nog al te vaak zien, is dat datagedreven niet verder komt dan het matchen van het klantgedrag met een product of een dienst. Terwijl je eigenlijk uit bent op de optimalisatie van je aanbod. Daar kom je namelijk verder mee, ook bij e-learning.

“Ik houd van gezonde competitie”

Accountcoördinator Shannah van der Kaaij is nu al een beetje accountmanager

Shannah van der Kaaij is een blijvertje. Al bijna twee jaar werkt zij bij ons, en als het aan haar ligt, komen daar nog heel wat jaren bij. Ze wil Online Academy verder zien groeien, daar een bijdrage aan leveren. Maar ook zelf doorgroeien: van accountcoördinator naar accountmanager. Met haar huidige takenpakket heeft Shannah al vaak nauw contact met onze klanten, maar ze droomt ervan ooit ál haar tijd te mogen besteden aan het opbouwen van een mooi klantbestand.

“Door de ontwikkeling van anderen, verrijk ik mezelf”

Opleidingsmanager Jochem van Iterson ziet elke dag kansen

Zijn twee valkparkieten zijn heel blij dat hij nu al maanden thuiswerkt, maar zelf zou Jochem van Iterson wel weer wat vaker onder zijn nieuwe collega’s zijn. Juist om ze beter te leren kennen. Nou, dat is dan geheel wederzijds. Jochem is onze nieuwe opleidingsmanager. In april dit jaar stopte hij als trainer bij Picnic Fulfilment, om zich met volle overtuiging te wijden aan het uitbreiden en verbeteren van ons aanbod. “Leren en ontwikkelen vormen niet alleen de basis van mijn professionele bestaan, ze zijn ook mijn persoonlijke ambitie”.

Een leven lang leren bij Randstad

Als er één groep werknemers is waar een leven lang leren aan voorbij lijkt te trekken, dan zijn dat wel de flexwerkers. Niet best voor die mensen zelf, maar ook nadelig voor de match tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Randstad wil daar verandering in brengen. Met Randstad Boost, een opleidingsprogramma voor alle uitzendkrachten. Hoe werkt dat? People Power Radio-host Glenn van der Burg praat erover met Dominique Hermans, Managing Director Randstad, en onze eigen Tom Bos. Lees een samenvatting van het gesprek of beluister de volledige podcast.